METODOLOGIE DE EVALUARE A PLANURILOR DE AFACERI
elaborate în cadrul proiectului
„PASI SPRE VIITOR”- POSDRU/130/5.1/G/133927
|
Nume, prenume |
Functia |
Data |
Semnatura |
Avizat |
Blendea Ion-Marius |
Manager proiect
|
07 decembrie 2015 |
|
Actualizat |
Dobre Veronica |
Consilier antreprenoriat |
07 decembrie 2015 |
|
Comisia de evaluare şi selecţie va acorda punctajul respectând următoarele criterii de acordare a punctajului:
Nota: Punctaj maxim acordat: 100 de puncte
Punctaj minim necesar: 60 puncte
Pot fi acordate puncte si intre valorile mentionate in Grila de evaluare
Grila de evaluare/ acordare punctaj: Dna./ Dl. …………………………………………...
|
Punctaj maxim acordat |
Punctaj obtinut |
Observaţii cu privire la modalitatea de acordare a punctelor |
1.1.Prezentarea organizaţiei, a misiunii, a obiectivelor şi a strategiilor
|
25 |
|
|
1.1.1. Prezentarea organizatiei |
10 |
|
|
Sunt incluse informatii cu privire la spatiile de care aveti nevoie pentru derularea activitatilor |
5 |
|
0,00 p – nu sunt prezentate informaţii 3,00 p – sunt prezentate informaţii succint, fara costurile aferente 5,00 p – sunt prezentate informaţii complete, cu implicatiile bugetare aferente |
Sunt prezentate informatii privind conducerea afacerii, structura organizatorica, incluzand numarul de persoane pe care vreti sa le angajati. |
5 |
|
0,00 p – nu sunt prezentate informaţii 3,00 p – sunt prezentate informaţii fără detaliere şi argumentare si / sau fără corelarea acestora cu procesele şi activităţile prezentate în afacere 5,00 p – sunt prezentate informaţii complete
|
1.1.2. DESCRIEREA AFACERII |
10 |
|
|
Afacerea solicitantului e descrisa avand in vedere viziunea, misiunea, obiectivele, actionariatul, forma de organizare, localizarea, etc. |
5 |
|
0,00 p – nu este abordat deloc 3,00 p – este descrisă afacerea sumar 5,00 p – afacerea este descrisă si sunt abordate corect si complet toate subpunctele solicitate |
Sunt incluse informatii despre domeniul de activitate, avand in vedere si tendintele observate. |
5 |
|
0,00 p – nu este abordat deloc 3,00 p – sunt prezentate informatii sumare si neverificate; 5,00 p – industria este prezentata clar si complet |
1.1.3. Analiza SWOT
|
5 |
|
|
Prezentarea modului de integrare a elementului SWOT in planul de afaceri |
5 |
|
0,00 p – nu sunt prezentate informaţii 3,00 p – sunt prezentate riscurile dar fără a prezenta modalitățile de răspuns 5,00 p – sunt prezentate informaţii complete, argumentate |
1.2. DESCRIEREA PRODUSELOR / SERVICIULUI SI A PIETEI |
20 |
|
|
a) Descrierea produsului/ serviciului oferit |
7 |
|
|
Solicitantul reuseste sa fie cat mai specific cu putinţă in descrierea produsului /serviciului oferit. |
5 |
|
0,00 p – produsele / serviciile oferite nu sunt descrise. 3,00 p – produsele / serviciile oferite sunt descrise neclar / incomplet şi nu sunt corelate cu contextul climatului actual 5,00 p – produsele / serviciile oferite sunt descrise clar si complet |
Sunt prezentate nevoile satisfacute de produsele / serviciile oferite si ce ii diferentiaza de concurenta? |
2
|
|
0,00 p – nu sunt prezentate 1,00 p – sunt prezentate sumar, fara a fi rgumentate 2,00 p – sunt prezentate nevoile satisfacute si argumentate in raport cu piata |
b) Prezentarea segmentului de piata in care se incadreaza produsul/ serviciul oferit |
3 |
|
|
Este realizata/ prezentata o analiza a consumatorului. |
3
|
|
0,00 p – nu există 1,00 p – sunt prezentate informaţii succinte 3,00 p – sunt prezentate informatii complete |
c) Analiza pietei |
10 |
|
|
Este realizata/ prezentata analiza a pietei. |
5
|
|
0,00 p – nu exista 3,00 p – sunt prezentate informaţii succinte 5,00 p – sunt prezentate informatii complete |
Este realizata/ prezentata o analiza a concurentei. |
5 |
|
0,00 p – nu există 3,00 p – sunt prezentate informaţii succinte 5,00 p – sunt prezentate informatii |
1.3.Descrierea strategiei de vânzări/ marketing
|
5 |
|
|
Este prezentat MIXUL DE MARKETING, avand in vedere :
Strategia de Produs, de Pret, de Plasament/ distributie si de Promovare. |
5 |
|
0,00 p – nu există
3,00 p – s-a elaborat un Mix de
marketing superficial, fara a aborda toate detaliile solicitate 5,00 p – s-a elaborat un Mix de marketing complet |
1.4. Diverse proiecţii financiare |
20 |
|
|
Sunt evaluate/prezentate cheltuielile cu investitia initiala si cheltuielile fixe lunare. |
5 |
|
0,00 p – nu sunt prezentate informaţii 3,00 p – sunt prezentate informaţii fără argumentare 5,00 p – sunt prezentate informaţii complete şi oferite argumente |
Este calculata marja bruta pe care o aplica produselor / serviciilor vandute si pragul de rentabilitate al afacerii, lunar si anual, avand in vedere simularea vanzarilor |
5 |
|
0,00 p – nu sunt prezentate informaţii 3,00 p – sunt calculate marja bruta si pragul de rentabilitate la modul general; 5,00 p – sunt calculate marja bruta si pragul de rentabilitate pentru fiecare produs / serviciu in parte |
Este realizata o previzionare a cheltuielilor si a veniturilor, pentru minim 12 luni, cat si o proiectie a profitabilitatii afacerii pe minim 3 ani. |
5 |
|
0,00 p – nu sunt prezentate informaţii 3,00 p – este realizata o previzionare superficiala 5,00 p – este realizata o previzionare completa |
Este analizat necesarul de flux de numerar si sunt identificate sursele de finantare necesare. |
5 |
|
0,00 p – nu sunt prezentate informaţii 3,00 p – este analizat necesarul de cash flow, fara prezentarea surselor de asigurare a acestuia 5,00 p – este realizata o simulare completa |
PUNCTAJ DE DEPARTAJARE |
30 |
|
|
In cat timp de la primirea premiilor este prognozata demararea afacerii. |
15 |
|
5,00 p – 12 luni si peste
10,00 p – 6 luni
15,00 p – maxim 3 luni |
Credibilitatea si viabilitatea modelului de afacere propus |
5 |
|
0,00 p – modelul nu este credibil 3,00 p – modelul este credibil dar necesită ajustări 5,00 p – modelul este 3credibil și validat |
Procentul contributiei solicitantului/ aportul sau in cadrul investitiei initiale |
5 |
|
0,00 p – 2 % 2,00 p – 2 – 10 % 3,00 p – intre 10% si 25% 5,00 p – peste 25%
|
În cât timp e prognozața amortizarea investiției inițiale |
5 |
|
2,00 p – peste 24 luni
3,00 p – 12 luni – 24 luni
5,00 p – 12 luni |
Punctaj obtinut: ………………………..